Rabu, 11 Januari 2017

HERBA MUJARAB PENYEMBUH BISUL / EFFECTIVE HERBS CURED THE ABSCESS DESEASE

ISTILAH BISUL MENGIKUT WIKIPEDIA.


Penyakit bisul merupakan kumpulan nanah terkumpul di dalam rongga yang terbentuk oleh tisu akibat proses jangkitan (biasanya disebabkan oleh bakteria atau parasit) atau sebarang bahan asing (contohnya. luka tikaman/tembakan). Ia merupakan sistem ketahanan diri tisu untuk menghalang penyebaran bahan berjangkit kepada bahagian badan yang lain.

Organisma atau bahan asing yang memasuki sebahagian tisu membunuh sel sekeliling, membebaskan toksin dan mengakibatkan tindak balas keradangan dengan menarik banyak sel darah putih kepada kawasan tersebut dan meningkatkan aliran darah di sekeliling. Dengan itu, nanah adalah kumpulan sel tisu yang mati, sel darah putih, organisma yang berjangkit atau bahan asing dan toksin yang dibebaskan oleh kedua-dua organisma dan sel darah. Sturktur akhir bisul adalah dinding bisul yang terbentuk oleh sel sihat dalam cubaan mendirikan halangan sekeliling nanah yang menghadkan bahan berjangkit dari struktur sekeliling.
Simptom utama dan tanda sebarang proses keradangan adalah kemerahan, panas, bengkak dan sakit. Bisul mampu terbentuk pada sebarang tisu pejal tetapi sering kali berlaku pada permukaan kulit (where they may be superficial pustules or deep skin abscesses), dalam paru-paru, otak, buah pinggang dan tonsil. Komplikasi utama adalah penyebaran bahan nanah kepada tisu berdekatan atau jauh dan tisu mati yang berlaku secara meluas (gangrene). Bisul pada kebanyakan bahagian badan jarang sembuh sendiri, jadi rawatan perubatan perlu apabila bisul disyaki berlaku.
Rawatan pilihan pertama adalah pembedahan untuk mengeluarkan nanah. Amat penting untuk menyedari bahawa rawatan antibiotik tanpa pembedahan untuk membuang nanah jarang berkesan. Bagaimanapun, apabila pembedahan membabitkan kawasan berisiko tinggi (seperti otak), pembedahan mungkin ditangguhkan atau digunakan sebagai pilihan terakhir. Penyingkiran nanah dari bisul paru-paru boleh dilakukan dengan meletakkan pesakit pada kedudukan yang membolehkan nanah dikeluarkan melalui saluran pernafasan respiratory tract. Selepas pembedahan untuk membuang nanah, antibiotik biasanya diberikan untuk mengawal jangkitan. Demah dan meninggikan anggota badan mungkin berguna untuk bisul kulit.
Nanah Perianal terdapat pada pesakit dengan Penyakit Buasir (inflammatory bowel disease), Penyakit Crohn, atau penyakit kencing manis. Sering bisul akan bermula sebagai luka dalaman disebabkan oleh ulser atau najis keras. Luka ini biasanya berjangkit akibat kehadiran najis dalam kawasan dubur (rectal), dan menjadi bisul. Ia sering hadir sebagai tisu bengkak pada dubur yang membesar dan menjadi semakin bertambah sakit.


Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.


BISUL
Bisul adalah sejenis penyakit infeksi yang menyerang bahagian dalam kulit. Infeksi di bagian dalam kulit ini kemudian akan berkembang menjadi benjolan kecil, bengkak di sekitar bisul dan ada nanah yang akan keluar dari dalamnya. Benjolan merah pada kulit yang terasa sakit dan berisi nanah. Benjolan ini muncul akibat jangkitan bakteria pada liang tempat rambut tumbuh. Bahagian tubuh yang paling sering diserang bisul adalah wajah, leher, ketiak, bahu, punggung, serta paha. Ini terjadi karena bahagian-bahagian tersebut sering mengalami geselan dan berpeluh. Bisul juga boleh tumbuh pada kelopak mata, terasa sakit, pedih dan nyilu apabila bisul menumpang di tubuh.


Gejala-gejala Bisul

Gejala utama pada bisul adalah munculnya benjolan merah dan nanah pada bahagian kulit.  Pada tahap awal, ukuran bisul biasanya kecil dan kemudian disertai dengan:
Kulit di sekitar benjolan memerah, bengkak, dan terasa hangat jika disentuh. Ini menunjukkan bisul telah menyebarkan bakterianya berdekatan pertumbuhannya.Benjolan tersebut menjadi lebih besar dari hari ke hari.Terbentuk titik putih di bahagian puncak benjolan. Ada bisul yang akan sembuh dengan sendirinya dan ada pula yang menyebabkan symptom demam, terus membesar dan menyebabkan kepedihan dan kesakitan yang begitu tidak selesa dan sakit. Lebih parah lagi ianya akan merebak ke bahagian yang lain.


Penyebab dan Komplikasi Bisul



Penyebab utama bisul adalah bakteria Staphylococcus aureus. Bakteria ini hinggap pada kulit dan di dalam hidung manusia tanpa merasa kesannya. Bakteria ini masuk hingga ke folikel melalui luka atau gigitan serangga. Bakteria dari bisul atau karbunkel kadang-kadang akan  menyebar ke bahagian tubuh yang lain tubuh. Bila sebaran di lapisan kulit akan timbul selulitis, luka, bahkan dapat menyebarkan ke tulang (osteomielitis). Penyebaran ini akan menyebabkan terjadinya sepsis yang berpotensi menyebabkan infeksi pada organ-organ tubuh, misalnya jantung. Selain itu, bisul juga meninggalkan bekas luka pada seseorang.



Penyebaran Bisul



Bisul terjadi pada siapa saja dan ada beberapa faktor yang menyebabkan dapat meningkatkan risiko seseorang. Faktor-faktor risiko tersebut meliputi: Berjangkit secara langsung dengan Si Pengidap Bisul akibat tinggal serumah misalnya. Selain itu Usia dan jenis kelamin juga memainkan peranan dalam pertumbuhan bisul. Bisul lebih sering menyerang remaja, terutama yang berjenis kelamin lelaki. Kebersihan diri atau rumah yang tidak terjaga juga punca penyebab bisul ini. Antibodi  tubuh badan  yang lemah, contohnya karena mengidap HIV, menjalani kemoterapi, atau mengidap diabetes.  Kulit orang yang berjerawat juga punca terjadinya bisul.

Larangan Pemecahan Bisul Secara Paksa kerana ini akan menyebabkan keadaan menjadi lebih parah dan dikhuatiri juga bisul ini akan merebak ke bahagian lain. Tunggulah bisul itu pecah dengan sendiri atau pengambilan ubat untuk memecahkannya.



Jenis Jenis Bisul dan Cara Mengubatinya



Masyarakat mengenal bisul hanya sebagai satu jenis penyakit saja. Dalam dunia perubatan, berbagaijenis bisul akan merebak kepada seseorang. 



Jerawat Batu (Jerawat Kista)

Jerawat batu juga termasuk salah satu jenis bisul. Ini termasuk jenis bisul yang sangat umum. Semua remaja dan orang dewasa mengaku pernah mengalami jerawat, terutama wanita yang menghadapi perubahan hormon ketika menstruasi. Proses pembentukan jerawat terjadi ketika ada saluran minyak dibawah kulit yang mengalami sumbatan atau terkena infeksi. Kemudian jaringan di sekitar kulit akan mendapatkan perubahan secara langsung. Jerawat batu biasanya akan menekan bahagian jaringan kulit hingga ke dalam. Kondisi ini bisa menyebabkan infeksi karena bakteria yang sudah masuk ke dalam lapisan kulit.


Kista Pilonidal

Kista pilondial adalah salah satu jenis bisul yang muncul di kawasan kemaluan perempuan atau lipatan di sekitarnya. Keadaan ini biasanya disebabkan oleh terbentuknya folikel rambut yang sangat kecil dan menyebabkan infeksi di bahagian dalam. Hal ini menyebabkan penderita merasa tidak selesa dan sakit ketika duduk. Bahkan ketika sudah terjadi peradangan menyebabkan penderita merasa kesakitan sepanjang waktu. Ketika penderita sudah terkena kista pilondial maka lain waktu juga akan mudah terkena lagi. Infeksi ini sering menyebabkan kondisi yang berulang-ulang.


Hidradenitis Suppurativa

Hidradenitis supparativa adalah salah satu jenis bisul yang paling sering tumbuh di sekitar selangkangan dan ketiak. Ini termasuk salah satu bisul yang paling menyakitkan sehingga penderita sering mengalami demam tinggi. Bisul ini disebabkan karena adanya infeksi yang terjadi secara langsung pada bahagian kelenjar peluh. Peradangan yang terjadi  mengakibatkan bisul menjadi lebih menyakitkan. Benjolan bisul tumbuh sebesar kacang tanah. Bisul ini  tidak akan pecah sendiri kecuali dilakukan  bedah kecil untuk mengeluarkan nanah dan cairan.


Furunkel

Furunkel adalah jenis bisul yang merupakan hasil dari infeksi bakteri atau jamur pada rambut kulit. Bagian folikel rambut mendapatkan infeksi dari bakteri yang kemudian akan menyebabkan bagian kulit di sekitarnya mengalami peradangan. Furunkel akan menyebabkan bagian bisul menjadi kemerahan, sedikit benjolan, nyeri dan sering menyebabkan penderita demam. Pada akhir fasa, maka furunkel akan pecah dan keluar cairan berupa nanah bercampur darah. Furunkel yang muncul berkelompok sering disebut carbuncle. Furunkel paling sering muncul dibahagian leher dan sekitar wajah.


"Semua Sahabat Pengunjung yang Di Hormati. Jika Anda Dan Keluarga Anda Mengalami Masalah BISUL. Amalkan SAPUKAN HERBA MUJARAB di tempat terjadinya BISUL. Setiap Hari. Dalam seminggu akan beransur baik dan sembuh. In Sha Allah. Sembuh Dengan Izin Allah SWT. Tak Perlu Makan Ubat Moden".




ENGLISH TRANSLATIONS



TERMS BY WIKIPEDIA 



Desease Abscess is collection of pus accumulated in the cavity formed by the tissue due to infection (usually caused by bacteria or parasites ) or other foreign materials (eg. A stab wound / shot). It is a system of self defense tissue to prevent the spread of infectious materials to other parts of the body.



Organisms or foreign material enters the cell kill some surrounding tissue, releasing toxins and causing an inflammatory response by attracting more white blood cells to the area and increase the flow of blood around. Thus, the abscess is a collection of dead tissue cells, white blood cells, infectious organisms or foreign materials and toxins are released by both organisms and cells. The final structure ulcers are ulcers that are formed by the walls of healthy cells in an attempt to erect barriers around the pus that limits infectious material from the surrounding structure.



The main symptoms and signs of any inflammatory process are redness, heat, swelling and pain. Ulcers can form in any tissue firm but often occur on the surface of the skin (where they may be superficial pustules or deep skin abscesses), in the lungs, brain , kidneys and tonsils. The main complication is the spread of abscess material to adjacent or distant tissues and tissue death that occurs widely ( gangrene ). Ulcers in most parts of the body rarely heal themselves, so medical treatment is necessary when the abscess is suspected.



The first choice of treatment is surgery to remove the pus. It is important to recognize that treatment of antibiotics without surgery to remove the abscess is seldom effective. However, when surgery involves high risk area (like the brain ), surgery may be delayed or used as a last resort. Removal of pus from the lung abscess can be done by placing the patient in a position that allows the pus removed through the respiratory tract respiratory tract . After surgery to remove the pus, antibiotics are usually given to control the infection. Demah and elevate the limb may be useful for skin boils.



Abscess Perianal found in patients with the disease Hemorrhoids ( inflammatory bowel disease ) , Crohn's disease , or diabetes . Often boils will start as an internal wound caused by ulceration or hard stool. These sores usually spread by the presence of feces in the rectum ( rectal ), and become ulcers. It often comes as tissue swelling at the anus which grows larger and growing pains.



From Wikipedia, the free encyclopedia.




Abscess

Ulcer disease is a type of infection that attacks the skin. Infections in the skin will then develop into small lumps, swelling around the abscess and pus coming out of it. Red bumps on the skin that are painful and filled with pus. These bumps appear due to a bacterial infection in the pores where the hair grows. Parts of the body most often attacked ulcers are the face, neck, armpits, shoulders, back, and thighs. This occurs because the parts are often rubbing and sweating. Ulcers can also grow on the eyelids, pain, painful blisters and discomfort when riding in the body.


Symptoms of  Abscess

The main symptoms of Abscess are red bumps and pus appear on the skin. At the initial stage, the size of the blisters are usually small and then accompanied by:
The skin around the lump red, swollen, and warm to the touch. This show has been spreading bacterial abscess near pertumbuhannya.Benjolan become greater from day to hari.Terbentuk white dot on the top of the bump. There are blisters that will heal by itself and there is also a symptom that causes fever, continues to grow and cause pain and pain were so uncomfortable and painful. Worse yet it will spread to other parts.


Causes and Complications Abscess



The main cause of Abscess is the bacteria Staphylococcus aureus. The perch bacteria on the skin and in the nose of humans without feeling the effects. These bacteria enter into the follicle through cuts or insect bites. Bacteria from boils or carbuncles will sometimes spread to other body parts of the body. When distributed in the crust will arise cellulitis, wound, can even spread to the bone (osteomyelitis). This deployment will cause sepsis that could potentially cause infections of the organs of the body, such as the heart. In addition, ulcers also left a scar on the person.



The spread of Abscess



Abscess happen to anyone, and there are several factors that can increase the risk of causing a person. Risk factors include: Infectious directly with Si People with ulcers due to stay at home for example. Besides age and gender also play a role in the development of ulcers. Ulcers more often strikes young people, especially the male gender. Hygiene or homes that are not maintained as well as the root cause of these ulcers. Antibodies are the body is weak, such as HIV, chemotherapy, or diabetes. Caucasian people with acne also causes the occurrence of ulcers.

Solving Non-Ulcer Disappearance as this will cause the situation to become more severe and blisters also feared that this will spread to other parts. Wait abscess burst on its own or medications to solve it.


Types and How to treat Abscess



People familiar with ulcers just as one disease only. In the medical world, the various types of blisters will spread to someone.



Stone Acne (acne cysts)

Acne stone is also one kind of boils. This includes the type of ulcers are very common. All adolescents and adults admitted to suffering from acne, especially women who have hormonal changes during menstruation. The process of formation of acne occurs when oil ducts under the skin that has a blockage or infection. Then the tissue around the skin will get a change directly. Acne stone will usually push the skin up to the network. This condition could lead to infection because of bacteria that has entered into the crust.


Pilonidal Cyst

Pilondial cyst is one type of ulcers that appear in the genital area of ​​women or folding in the vicinity. This condition is usually caused by the formation of hair follicles are very small and cause infection on the inside. This causes the patient to feel discomfort and pain when sitting. Even when there is inflammation causing the patient to feel pain all the time. When patients already infected cyst pilondial then another time will also be susceptible again. These infections often cause recurring condition.


Hidradenitis Suppurativa

Hidradenitis supparativa is one of the most frequent types of ulcers that grow around the groin and armpits. This is one of the most painful ulcers that patients often experience a high fever. Ulcer is caused due to an infection that occurs directly on the sweat glands. Inflammation causes ulcers become more painful. Bump blisters grew peanuts. These blisters rupture alone will not be done except minor surgery to remove the pus and fluid.


Furuncle


Furuncle is a kind of abscess that is the result of a bacterial or fungal infection of the skin hair. Part the hair follicles get an infection from bacteria which then causes the surrounding skin becomes inflamed. Furuncle will cause the blisters become reddish, a little lump, pain and often causes fever. At the end of the phase, the furuncle will burst and discharge of pus mixed with blood. Furuncles which appear in clusters called carbuncle. Furuncle most often is divided around the neck and face.



"All of Friends Visitors In Respect. If You And Your Family Have ABSCESS. Practice Apply EFFECTIVE HERBS in the place of the ABSCESS. Every Day. In a week it will gradually better and FULLY RECOVERED. In Sha Allah. Cured With the permission of Allah. No Need to Eat Modern medicine ".









Tiada ulasan:

Catat Ulasan