Rabu, 4 Januari 2017

KRISIS PEMULIHAN / HEALING CRISIS

ENGLISH TRANSLATION AS BELOW:

APA ITU KRISIS PEMULIHAN?

Krisis pemulihan ialah suatu proses di mana badan seseorang melalui jangkamasa pembersihan dan pembinaan semula. Sebagai sebahagian daripada proses pemulihan, badan seseorang akan mula menyingkirkan sisa toksik yang telah lama terkumpul di dalam badan selama bertahun-tahun.

Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami tanda-tanda dan gejala tidak selesa, dan ini diiktiraf sebagai krisis pemulihan. Dalam falsafah Perubatan Cina, pemulihan yang sebenar perlu sentiasa didahului dengan krisis pemulihan.


Mengapa Terjadi Krisis Pemulihan (Healing Crisis) Setelah Mengambil Supplement?

Menurut Profesor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila seseorang mengambil supplement ke dalam diet, nutrien akan bertindakbalas dengan oksigen di dalam tubuh. Tindakbalas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan supaya bekerja lebih kuat untuk melakukan pembersihan, penghapusan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, pengimbangan, dan sebagainya.

Sebagai contoh, anda mungkin mengalami ruam kulit, lebih banyak pergerakan usus. Ini adalah tanda-tanda badan sedang melalui detoksifikasi.

Bayangkan jika badan anda adalah seperti paip besi berkarat, dan apabila anda masukkan ke dalam beberapa ejen karat atau pembersih paip. Pada permulanya, lebih karat akan keluar dari dinding paip (toksik). Ia akan nampak lebih teruk kerana kotoran telah membanjiri paip. Tetapi apabila semua karat telah dibersihakn, paip akan menjadi cantik dan bersih semula.

Adakah Krisis Pemulihan (Healing Crisis) Suatu Petanda Yang Baik?

Ya. Krisis pemulihan adalah satu petanda yang menunjukkan bahawa rawatan atau supplement yang anda ambil, sememangnya berkesan.

Sesetengah orang mungkin fikir bahawa kesihatan mereka semakin teruk, tetapi sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan semulajadi dan ia sememangnya satu petanda yang baik untuk bergerak ke arah kepada proses penyembuhan yang sebenar.

Umumnya, krisis pemulihan hanya berlaku kepada orang yang sihat kerana ia menunjukkan bahawa kesihatan anda masih di tahap yang tinggi untuk membuat respons kepada perubahan biologi semasa proses penyembuhan. Walaubagaimanapun, apabila tidak ada krisis pemulihan berlaku, ia mungkin kerana sama ada tubuh anda sememangnya tiada toksin dan kesihatan anda di tahap yang paling optimum, atau badan anda terlalu lemah dan tidak dapat melalui proses penyembuhan.

Adakah Semua Orang Mengalami Tanda-tanda dan Gejala yang Sama Semasa Krisis Pemulihan (Healing Crisis)? 

Semua orang adalah berbeza. Sesetengah orang mengalami krisis penyembuhan sejurus selepas pengambilan supplement, sementara yang lain hanya akan berlaku selepas satu atau dua bulan. Tahap keseriusan juga berbeza. Jika sistem badan lebih toksik, maka dia akan mengalami krisis pemulihan yang lebih berat.


Secara Umumnya, Berapa Lamakah Proses Pemulihan (Healing Crisis) Akan Berlangsung?

Ia bergantung kepada keadaan kesihatan individu. Ia boleh berlaku selama 2-3 hari atau 2-3 bulan.

Kebanyakan Orang Berasa Lebih Baik Selepas Mengambil Supplement, Tetapi Saya Telah Mengamalkan Pengambilan Supplement untuk Seketika, dan Saya Tidak Perasan sebarang Perbezaan. Mengapa Ini Terjadi?Secara umumnya, selepas 1-2 bulan selepas pengambilan supplement, anda akan merasa beberapa perubahan (seperti semakin bertenaga, pergerakan usus yang lebih baik, dll.) Jika anda tidak sedar akan peningkatan apa-apa, penjelasan yang mungkin adalah:

1. Anda tidak mengambil dengan konsisten

2. Anda tidak mengamalkan seperti dos yang disyorkan

3. Takut melalui krisis pemulihan yang teruk, jadi anda berhenti mengambil semuanya sekali gus

4. Gaya pemakanan dan gaya hidup yang tidak seimbang

5. Penyakit kronik - memerlukan tempoh yang lebih lama untuk pulih

6. Keadaan tubuh yang kronik


Tanda Krisis Penyembuhan (Healing Crisis) dan Kemungkinan Punca

1)  Keletihan, berasa mengantuk - Tubuh berasid, fungsi hati yang lemah, terlalu letih, memerlukan rehat yang lebih
2)  Sakit kepala, kepala terasa bera t- Tekanan darah yang tinggi, tanda-tanda detoksifikasi
3)  Demam, demam sedikit, keresahan - Metabolisma meningkat, merangsang fungsi imun badan
4)  Cirit-birit, kerap membuang air besar, najis berwarna gelap dan berbau, air kencing berbau busuk - Tanda detoksifikasi, sisa-sisa toksin terkumpul di dalam kolon
5)  Kembung, perut bergas - Sistem penghadaman yang lemah
6)  Ruam, gatal kulit, peluh berbau busuk, rembesan mukus, kelemumur - Fungsi hati yang lemah, kesihatan kolon dan sistem penghapusan yang lemah
7)  Pengeluaran lendir seperti kahak, hidung berair - Fungsi paru-paru lemah, mengeluarkan kahak, tanda detoksifikasi
8)  Hidung berdarah - Mungkin tanda anemia (tidak cukup darah merah)
9)  Sakit di bahagian otot dan send i- Tubuh berasid, toksin terkumpul di tempat yang sakit
10) Merasa lebih sakit di bahagian yang terjejas - Proses penyembuhan semakin cepat
11) Insomnia or atau hiperaktif- Sistem saraf yang lemah
12) Haid tidak teratur, perubahan pada kitaran haid, gatal di punggung, semakin banyak mengeluarkan lendir - Ketidakseimbangan hormon, sedang memperbetulkan hormon
13) Pendarahan ketika membuang air besar - Mungkin buasir
14) Pening, lapar - Hipoglisemia (paras gula dalam darah yang rendah), anemia (tidak cukup darah merah)
15) Loya, sembelit, sedu - Sistem penghadaman lemah, masalah hati
16) Slight Edema (bengkak) - Masalah buah pinggang

Bagaimanakah Melalui Krisis Pemulihan (Healing Crisis) ? 

Pada waktu jangkamasa krisis pemulihan ini, minumlah banyak air bersih, rehat secukupnya, dan makanlah lebih sayuran dan buah-buahan. Selagi kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini. In Sya Allah.



ENGLISH TRANSLATION:

WHAT IS RECOVERY CRISIS? (HEALING CRISIS) ?

Crisis recovery is a process by which a person's body over a period of cleansing and rebuilding. As part of the recovery process, the body will start to get rid of the toxic waste that has been accumulated in the body for years.

During the process of removing toxic, your body will experience signs and symptoms of discomfort, and is recognized as the crisis recovery. In the philosophy of Chinese medicine, a real recovery must always be preceded by a crisis recovery.


Why There Crisis Recovery (Healing Crisis) After Taking Supplement?

According to Professor Yoshio Niwa, an expert in molecular nutrition, when one takes a supplement to the diet, nutrients will react with oxygen in the body. This reaction actually encourage and stimulate the body's organs to work harder to do the cleaning, removal, replacing old tissue with new tissue, balancing, and so on.

For example, you may experience skin rashes, more bowel movements. These are signs of the body is through detoxification.

Imagine if your body is like a corroded iron pipe, and when you enter into some rust agents or pipe cleaners. At start, more rust will come out of the pipe wall (toxic). It would seem more severe because the dirt has been flooded piping. But when all was dibersihakn steel, pipes will be beautiful and clean again.

Is Crisis Recovery (Healing Crisis) A good sign?

Yes. Crisis recovery is an indication that the treatment or supplement you take, is effective.

Some people may think that their health is getting worse, but rather it is a natural healing process and it is certainly a good sign to move towards the real healing process.

Generally, crisis recovery applies only to healthy people because it shows that your health is still at a high level to make a response to the biological changes during the healing process. However, when there is no crisis recovery occurs, it may be because either your body is absolutely no toxins and health at optimum levels, or your body is too weak and not able to go through the healing process.

Do All People Experiencing Signs and Symptoms The Current Crisis Recovery (Healing Crisis)?

Everyone is different. Some people experience a healing crisis shortly after taking the supplement, while others will only happen after a month or two. The severity also varies. If the body is toxic, then he will experience more severe crisis recovery.

Generally, How Long is the Recovery Process (Healing Crisis) Will Take Place?
It depends on the individual's health condition. It can occur for 2-3 days or 2-3 months.

Most People Feel Better After Taking Supplements, But I Was Adopting Acquisition Supplement for a moment, and I have not noticed any difference. Why It Happens? Generally, after 1-2 months after taking the supplement, you will feel some changes (such as increased energy, better bowel movements, etc.). If you are not aware of any improvement, a possible explanation is:

1. You do not take a consistent

2. You do not practice such as the recommended dose

3. Fear through a severe crisis recovery, so you stop to take it all at once

4. Style of nutrition and lifestyle unbalanced

5. Chronic diseases - requires a longer time to recover

6. The state of chronic body

Your Healing Crisis (Healing Crisis) and Possible Causes

1) Tiredness, feeling sleepy - acidic body, poor liver function, too tired, need more rest
2) Headache, head feels swollen t- High blood pressure, symptoms of detoxification
3) Fever, fever, irritability - increases metabolism, stimulates the body's immune function
4) Diarrhea, frequent bowel movements, dark and smelly stools, foul smelling urine - Signs of detoxification, the remnants of the accumulated toxins in the colon
5) bloating, gassy stomach - digestive system is weak
6) rash, itchy skin, sweat stink, mucus secretion, dandruff - poor liver function, colon health and poor removal system
7) Production of mucus such as sputum, runny nose - lung function is weak, removing phlegm, detoxification mark
8) Nose bleed - Perhaps a sign of anemia (not enough red blood)
9) Pain in the muscles and send i- acidic body, toxins accumulate in the diseased
10) Feeling more pain in the affected part - the sooner the healing process
11) Insomnia or hiperaktif- or weak nervous system
12) Irregular menstruation, changes in the menstrual cycle, itching in the back, the more mucus - a hormone imbalance, hormone are correct
13) Bleeding during defecation - Maybe piles
14) Dizziness, hungry - hypoglycemia (blood sugar levels low), anemia (not enough red blood)
15) Nausea, constipation, hiccup - a weak digestive system, liver problems
16) Slight edema (swelling) - Kidney problems

How Through Crisis Recovery (Healing Crisis)?

During this period of crisis recovery, drink plenty of clean water, proper rest, and eat more vegetables and fruits. While we understand this is a symptom of recovery, we are going through this phase. In Sha Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan