Selasa, 17 Januari 2017

HINDARKANLAH MAKANAN BERLEBIHAN / AVERT EXCESSIVE FOOD

Kita  perlu membuat perancangan pemakanan seharian bagi mengelakkan makan berlebihan di mana makan yang berlebihan akan mengakibatkan berbagai penyakit berbahaya hadir tanpa diduga. Makanlah sekadar perlu dan tidak terlalu mengikut nafsu makan. 

Ramai masyarakat kita mempunyai tanggapan yang salah mengenai pemakanan. "Makanlah selagi boleh, Nanti bila sudah tidak boleh makan nanti menyesal tidak sudah". Ini adalah tanggapan yang salah. Juga seorang  memuji "dia ini isterinya jaga dengan baik, patut nampak badan besar dan sihat ". Ini adalah tanggapan salah sama sekali. Dengan pemakanan yang tidak seimbanglah, berbagai penyakit akan menimpa di usia mendatang. Makanlah jika berasa lapar dan berhentilah jika berasa kenyang dan ini jugalah yang disarankan dalam Islam. 

Bersederhanalah untuk perbelanjaan makanan. Terdapat pelbagai kesan buruk akan wujud jika kita mengamalkan pemakanan secara berlebihan. Sesungguhnya perancangan perbelanjaan yang bijak mampu mengelakkan kita daripada melakukan pembaziran. Malah melalui pendekatan ini akan mendorong kita makan mengikut keperluan dan seimbang sekali gus mampu mencegah daripada mendapat penyakit seperti kencing manis ekoran amalan pemakanan yang tidak seimbang dan tidak teratur. 

Perkara ini haruslah kita pupuk kepada generasi anak-anak kita dan terapkan kepada mereka betapa pentingnya menjaga pemakanan ini dan kitalah yang seharusnya menjadi model yang terbaik untuk mereka.. Yakinlah, melalui pemakanan sihat dan seimbang akan menghasilkan tubuh badan yang sihat, dan seterusnya menghasilkan suasana kehidupan yang aman dan bebas penyakit. Kecuali dengan Ketentuan dan UjianNya, datang juga penyakit, sebagai hambaNya kita kena redha dan berikhtiar mencari penawar sebaik mungkin. HERBA MUJARAB mempunyai 1001 penawar penyakit. Jika mana-mana yang sudah penat untuk mencari penawar penyakit yang dialami dan tidak juga memberi kesembuhan, berikhtiarlah dengan cara terakhir minum HERBA MUJARAB ini. 

"SEMUA HERBA DARI TUMBUHAN ADALAH HASIL CIPTAANNYA. SEMOGA BERMANFAAT, ALLAH SWT JUGA YANG MEMBERI KESEMBUHAN"




ENGLISH TRANSLATION :

We need to plan daily diet to prevent overeating in which excessive eating will lead to many dangerous diseases appear unexpectedly. Eat as much as necessary and not according to your appetite.

Many of us have misconceptions about nutrition. "Eat it while you can, we eat when we not later regret not already." This is the wrong response. Also a praise "she is his wife take care of properly, should look fat and healthy body". This is totally wrong notion. With no balancing nutrition, disease will befall in the coming age. Eat if you are hungry and stop when you feel full, and this is also recommended in Islam.

MODERATION IN for food shopping. There are a variety of adverse effects would exist if we are eating too much. Indeed, the expenditure planning we can avoid the wastage. In fact, through this approach will encourage us to eat according to the needs and balanced thus able to prevent from getting diseases like diabetes due to poor diet practices and irregular.

These things should we fertilize the generation of our children and apply to them the importance of keeping this diet and it is we who should be the model that works best for them . Rest assured, through a healthy and balanced diet will produce a healthy body, and in turn generate atmosphere living in peace and free from disease. Unless the rules and testing, disease comes also, as we have His pleasure and endeavor to find a cure as soon as possible. EFFECTIVE HERBS a 1001 cure disease. If any are already tired to find a cure illness and not even give healing, plotted by this EFFECTIVE HERBS last practice.


"HERBS OF PLANTS ARE ALL HIS CREATION. MAY GET BENEFITS, ALMIGHTY GOD ALSO GAVE THE HEALING"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan