Isnin, 9 Januari 2017

JAGA KESIHATAN ANDA / TAKE CARE OF YOUR HEALTH

 JAGA KESIHATAN ANDA  / TAKE CARE OF YOUR HEALTH

English translations as below :

"Semoga anda selalu dalam kesihatan yang baik"

Doktor Tang dari Hospital St. Elizabeth, Hong Kong mengatakan :
"Kami, manusia, selagi limpa, hati, usus besar dan buah pinggang kita sihat, kita akan jauh dari kanser, kencing manis, serangan jantung dan tekanan darah tinggi".


Mengekalkan Limpa sihat mesti menjadi keutamaan.

Apabila anda sakit, anda perlu bekerja pada pemulihan limpa anda terlebih dahulu.Setiap hari tiga kali kia perlumengambil makanan yang mengandungi 50% daripada bijirin / gandum / beras perang, dan belajar untuk menjadikannya sebagai sebahagian daripada tabiat pemakanan dan diet.


Tanaman bijirin adalah kacang merah, kacang soya, kacang hijau dan Pearl barli Cina. biji teratai juga baik untuk kesihatan. Setelah limpa anda dalam keadaan baik, maka hati anda secara automatik akan sihat.


Limpa adalah organ yang darah pembuatan. Jadual penting untuk pemprosesan adalah 12:00 pagi sehingga 12:00 malam. Oleh itu, apabila anda perlu untuk berehat, anda perlu lakukan. Pada masa kini,  banyak orang yang mempunyai masalah hati. Kenapa?

Tidur lewat, makan makanan berminyak dan goreng dan dalam keadaan mood yang tidak baik, ini adalah tiga musuh ini.Apabila anda makan makanan berminyak, minyak akan menutup seluruh hati anda, hati anda akan kehilangan fungsinya.

Apabila kita berasa tidak selesa, sakit itu datang untuk membetulkan kecuaian kita, maka kesakitan itu adalah untuk mendidik kita supanya mengambil pemakanan sihat. Kita perlu mengubah cara hidup kita. Setiap pagi, adakah kamu mendapati kesukaran untuk membuang air besar? Apa maksudnya? Itu disebabkan pengambilan serat tidak mencukupi.

Beribu-ribu masalah utama penyakit adalah disebabkan oleh ketidakupayaan untuk melaksanakan rutin pemperosesan yang berlalu setiap hari melalui usus besar.

Jika usus besar anda adalah bentuk yang baik, pada waktu pagi, anda akan bangun dari tidur oleh pergerakan usus besar anda memanggil anda. Mengapa?

Kerana 05:00 pagi-07:00 pagi, usus besar kita adalah yang paling aktif melaksanakan fungsinya. Itulah sebabnya doktor memaklumkan kepada pesakit kanser perlu pergi  tidur pada pukul 9.00 malam. Oleh kerana usus besar secara automatik akan membangunkan anda antara jam 6:00 pagi hingga 7:00 pagi duduk di atas mangkuk tandas.

Berapa kali anda perlu pergi ke tandas setiap hari? Sila ingat, jika ia adalah 4-5 hari, anda serius dalam sembelit. 2-3 hari sekali, yang dianggap sebagai tahap sederhana sembelit.
Setelah makanan yang dikekalkan di dalam perut kita untuk 12 jam, ia menjadi zarah beracun.

Kerana zarah beracun tidak lulus, ia akan diserap oleh dinding usus besar, yang kemudiannya akan menghantar kembali kepada hati, dengan itu, merosakkan hati kita. Ini akan mewujudkan masalah yang serius.


Terdapat hubungan langsung antara hati dan usus besar. Apabila usus besar kita boleh dilalui, hati akan mendapatkan pemulihan, dan membina semula antibodi kita. Kemudian, penghantaran darah ke jantung akan menjadi bersih dan tiada penyakit akan menyerang kita.

Apabila anda selalu merasa letih atau sangat mudah mengalami keletihan, ini bermakna anda menghadapi masalah dengan hati, darah anda tidak dapat mengembalikan kembali ke hati anda.


Kesihatan anda bergantung kepada apa?
Ketika anda sedang tidur, limpa anda akan mengumpul darah dan menyerahkan kepada hati untuk dialisis. Selepas pembersihan dan penapisan sehingga zarah beracun, ia kemudiannya akan menyerahkan kepada jantung, hati akan membuat penghantaran ke seluruh badan anda. Anda kemudiannya menerima nutrien dan mendapatkan sihat. Malangnya, pada masa kini orang menghadapi masalah dengan limpa mereka. Limpa sendiri tidak menyimpan darah.

Hanya ada satu kaedah untuk mengekalkan limpa sihat, makan bijirin / oat / gandum adalah cara yang paling berkesan. Mengapa badan moden begitu mengalami  banyak penyakit? Oleh kerana mereka tidak makan bijirin / oat, mereka makan burger, ayam goreng, steak, kentang goreng dan nasi putih. Anda mesti makan makanan sumber seperti beras perang, oat, gandum.

Kebolehan fungsi empat organ utama, penyakit pulih kembali. Bersabar dan membaca ini beberapa kali dan mengambil penjagaan yang baik daripada diri kamu sendiri.  Kebanyakan orang perasan berapa tinggi mereka boleh terbang, tetapi tidak ramai orang yang mengambil perhatian terhadap bagaimana keletihan itu?


Walau bagaimanapun sibuknya kita, kita perlu mengambil penjagaan yang baik untuk diri sendiri. Walaupun rakan-rakan tidak sentiasa berkomunikasi dengan kita tetapi mereka mempunyai kita dalam minda mereka.

Apabila cuaca sejuk, anda mesti memakai cukup untuk menyimpan panas. Kurangkan minum teh susu dan kalau boleh elakkan. Setiap hari minum lebih banyak air. Satu hari tidak perlu minum lebih dari 2 cawan kopi.


Makan makanan yang kurang berminyak. kali tidur terbaik adalah 10.00 malam-06:00 pagi.
Jangan makan terlalu banyak selepas 5:00 petang. Jangan makan ubat dengan air sejuk, makan ubat setengah jam sebelum tidur. Jangan sekali-kali makan ubat segera berbaring.Jangan tidur kurang daripada 8 jam setiap hari. Mempunyai tidur di waktu tengah hari akan membuat anda muda 
Apabila bateri telefon bimbit anda dibiarkan dengan hanya satu bar, tidak membuat panggilan lagi, kerana gelombang radiasi adalah seribu kali lebih tinggi daripada bateri dicas sepenuhnya.
Gunakan telinga kiri anda untuk menjawab panggilan, telinga kanan secara langsung akan menjejaskan otak anda.


AZAM BARU pada tahun 2017, kesihatan yang baik adalah yang paling penting, lebih daripada apa-apa perkara lain.

 2 perkara asas: menyambut segala-galanya dalam kehidupan dengan pendekatan yang elegan dan ceria.

3 perkara yang perlu lupa: 
Lupa umur anda,
Lupakan masa lalu anda dan 
Lupan rasa tidak puas hati anda.


Empat perkara yang anda mesti mempunyai. Tidak kira betapa lemah atau bagaimana kuat anda berada, anda mesti mempunyai: 
Orang-orang yang benar-benar mencintai anda, 
Mempunyai rakan-rakan yang prihatin, 
Perniagaan progresif atau pekerjaan dan 
Suasana yang hangat.


Lima perkara yang anda lakukan:
 IBADAT
Menyanyi,
 Menawan,
Tersenyum 


Enam perkara yang anda tidak:
Jangan makan sehingga anda terasa lapar,
 Jangan tunggu sehingga anda dahaga maka anda minum, 
Tidak mengantuk kemudian tidur,
 Tidak  membuat pemeriksaan perubatan apabila merasa keletihan yang amat sangat.

JAGA KESIHATAN ANDA DENGAN MENGAMALKAN HERBA MUJARAB!!!!!




ENGLISH TRANSLATIONS:


Wishing you good health always.

Doctor Tang from St. Elizabeth Hospital, Hong Kong wrote this
"We, human being, as long as our spleen, liver, large intestine and kidney are healthy, we will be far away from cancer, diabetes, heart attack and high blood pressure".


Keeping the Spleen healthy must be top priority.

Once you are sick, you must work on the recovery of your spleen first.

Our daily three meals should contain 50% of grains/wheat/brown rice, must learn to make it as part of our eating habit and diet.


Grain crops are red bean, soya bean, green bean and Chinese Pearl barley. Lotus seeds are also good. Once your spleen is good, your liver will automatically be healthy.


Spleen is the organ that is manufacturing blood. The important schedules for processing are 12:00 am and 12:00 pm. Thus, when you need to rest, you must rest. Nowadays, they are a lot of people who are having liver problems. Why is it?

Sleeping late, eating oily and fried foods and bad mood, these are the three nemesis.


When you eat oily foods, oil will cover up your whole liver, your liver will loss its functions.


When we are feeling uncomfortable, the sickness is coming to rectify our negligence, using pain to educate us, we must change our way of living.
Every morning, do you find difficulty to pass motion? What does that mean?


Your intake of fibre is not enough.

Thousands of sickness main problems are caused by the inability to perform daily passing motion through the large intestine.

If your large intestine is good form, in the morning, you will be woken up by the movement of your large intestine calling you. Why?

Because 5:00 am to 7:00 am, our large intestine is most actively performing it's functions. That's why we inform cancer patients must go to sleep at 9:00 pm. Because large intestine will automatically wake you up between 6:00 am to 7:00 am to sit on the toilet bowl.


How many times you must go to toilet everyday?

Please remember, if it's 4-5 days, you are seriously in constipated.

2-3 days once, considered as medium level of constipation.

Once a day is mild constipation.

Once the foods is maintained inside our stomach for 12 hours, it became poisonous particles.

Because the poisonous particles are not passing out, it will be absorbed by the large intestinal wall, which then will send back to the liver, thus, damaging our liver. This will create a serious problem.


There is a direct relationship between our liver and large intestine. Once our large intestine is passable, liver will get recover, and build-up our antibody. Then, blood delivery to heart will be clean and no sickness will attack you.

When you always feel tired or very easy to get tired, that means you are having problems with the liver, your blood is unable to return back to your liver.


What is your health depending on?


While you are sleeping, your spleen is going to collect blood and deliver to the liver for dialysis. After cleaning and filtering up the poisonous particles, it will then deliver to the heart, the heart will then despatch throughout your body. You then received nutrients and get healthy.


Unfortunately, nowadays people are having problems with their spleen. Spleen itself is not storing blood.

There is only one method to maintain healthy spleen, eating grains/oat/wheat are the most effective way. Why modern body is so poor, with so many sicknesses?

Because they don't eat grains/oat, they eat burgers, fried chicken, steak, French fries, white rice. You must eat the source foods like brown rice, oat, wheat.


Recovering back the functionality of the four main organs, sickness will leave you.


Be patient and read this over several times and take good care of yourselves. This week is "world friendship week", send this message to all of your good friends.

Most people are noticing how high you can fly, but very few people are taking note of how tired you are?


However busy you are, you must take good care of yourself. Though friends are not always communicating with you but they have you in their mind.


When the weather is cold, you must wear enough to keep warm.


Drink less milk tea and stay far away from charging port.


Day time drink more water, night time drink less. One day shouldn't drink more than 2 cups of coffee.


Eat less oily foods. Best sleeping times are from 10:00 pm to 6:00 am.


Evening time, don't eat too much after 5:00 pm. Don't drink more than one cup of alcoholic drink per day.


Don't eat medicines with cold water, eat medicines half hour before going to bed. Never eat medicines immediately laying down.


Don't sleep for less than 8 hours per day.


Having nap in the noon hour will keep you young and not age easily.


Once your handphone battery is left with only one bar, don't make calls anymore, because the radiation wave is one thousand times higher than fully charged battery.


Use your left ear to answer calls, right ear will directly hurt your brain.


New Concept in 2017, good health is most important, much more than any other things.


 Two basic points: greet everything in life with an elegant and cheerful approach.


Three things need to forget: forget your age, forget your past and forget your grievances.


Four things you must have. No matter how weak or how strong you are, you must have: people who are truly loving you, have caring friends, progressive business or employment and a warm home.


Five things you do : Singing, dancing, charming, smiling and growing.


Six things you don't : don't eat until you are hungry, don't wait till you are thirsty then you drink, don't feel sleepy then sleep, don't feel tired then rest, don't get sick then go for medical check-up, don't get senior then only regret.

MAINTAIN YOUR HEALTH WITH EXERCISE EFFECTIVE HERBS !!!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan